Povećanje konkurentske prednosti turističke destinacije korištenjem interneta
Keywords:
Turizam, internet, web stranice, turističke zajednice, Bosna i HercegovinaAbstract
Danas je nezamislivo baviti se turističkom djelatnošću bez njene promocije na Internetu. Turističke destinacije se nadmeću kroz primjenu informaciono-komunikacionih tehnologija, a prije svega Interneta, kako da na najbolji način promovirali svoj turistički proizvod..Na globalnom turističkom tržištu je prisutna konkurencija proizvoda
brojnih turističkih destinacija. Svaka od njih, u kretanju globalne ponude i potražnje turističkog proizvoda, nastoji osvojiti najpovoljniju poziciju. U toj konkurentskoj borbi najviše uspjeha imaju one turističke destinacije koje pored atraktivne turističke ponude imaju i razvijenu marketinšku strategiju. Imajući u vidu globalnost turističkog tržišta najuspješnije su one destinacije koje primjenjuju e-marketing u svrhu provođenja marketinške strategije, kao i prezentaciju turističkog proizvoda putem web stranica.
Cilj istraživanja je da se sagleda konkurentska prednost turističkih zajednica Zeničko-dobojskog kantona i Srednjobosanskog kantona u odnosu na druge turističke zajednice prisutne na području Bosne i Hercegovine sa aspekta upotrebljivosti web stranica. Razlog za ovo istraživanje je činjenica da posjetioci web stranice žele da na brz i jednostavan način pronađu određene informacije, jer ako tražene informacije ne pronađu u razumnom roku, odlaze na web stranice konkurencije.
Istraživanje će obuhvatiti analizu web stranica i kvaliteta proizvoda i usluga koje turističke zajednice u BiH, putem Interneta, pružaju turistima i drugim stakeholderima. Analiza treba da pokaže koji je kvalitet web prezentacije zastupljen u Zeničko-dobojskom i Srednjobosanskom kantonu u odnosu na druge turističke zajednice u BiH. Analiza je bazirana na modelu kvaliteta usluga na Internetu koji je definiran od Zeithaml, Parasuraman i Malhotra (2002).