Psihološki aspekt marketinga u reklamnim porukama i sublimirajuće delovanje na ličnost potrošača

Authors

  • Jasna Bajraktarević Author
  • Fuad Bajraktarević Author

Keywords:

marketing, psihološki apeli, ličnost potrošača

Abstract

Psihologija potrošača danas je jedno od glavnih područja primijenjene psihologije, U početku razvoja, psihologija potrošača bila je integralni dio poslovne i industrijske psihologije, a onda se diferencijacijom izdvojila i osamostalila. Danas ona izučava ponašanje individue kao potrošača, te razmatra dvosmjerno komuniciranje između potrošača i proizvođača na osnovi kojeg proizvođač saznaje želje i potrebe potrošača. Odnos s korisnikom tako dobija partnerski kvalitet, koji postaje model ponašanja.
Precizno i kontinuirano praćenje procesa kupovine, identificiranje faktora u tom procesu i razlikovanje između posebnih vrsta odluka u kupovini, su od velike važnosti i značaja za uspjeh svakog preduzeća. Uspjeh se može samo pokazati kroz reakciju potrošača, u vidu prihvatanja proizvoda i njegove povremene ili kontinuirane kupovine (B. Tihi i sur.,2006.). 

Da bi osigurali uspjeh, preduzeća koriste razne načine i strategije oglašavanja. Međutim, da bi oglasna poruka ili reklama bila učinkovita, treba da sadrži potrebne elemente kako bi kod potencijalnih potrošača izazvala pozitivne i poželjne reakcije i na taj način osigurala kupovinu određenog proizvoda. Na potrošačko ponašanje utiče prije svega kultura i društvo u kojem živi kao i dobro plasirani psihološki apeli.

Analiza psiholoških apela u reklamnim porukama ima ogroman teorijski i praktičan značaj prije svega radi spoznaje o najfrekventnijim psihološkim apelima koji su zastupljeni u reklamnim porukama i koji utiču na potrošače. Obuhvatajući sve rečeno, rad sadrži objašnjenje pojma psihološkog marketinga i reklamiranja, predstavljanje psihologije reklama sa posebnim osvrtom na psihološke apele prema Richardu Taflingeru, koji se koriste u reklamnim porukama, te teorijske i praktične implikacije istraživanja iz ove oblasti.

Author Biographies

  • Jasna Bajraktarević

    Pedagoški fakultet u Sarajevu

  • Fuad Bajraktarević

    Univerzitet u Travniku - Fakultet za menadžment i turizam

Downloads

Published

2009-12-21