Mogućnosti i pravci primjene formacionih tehnologija u procesu istraživanja tržišta
Keywords:
informaciona tehnologija, Internet, istraživanje tržišta, marketingAbstract
Kao veliki izlog podataka i efikasan i jeftin mehanizam za prikupljanje informacija o svemu i sa bilo kojeg mesta u svetu, Internet predstavlja izvor s kojim, ni izdaleka, ne može da se poredi nijedna biblioteka. Kao metod slanja i primanja tekstualnih, slikovnih i glasovnih poruka između svih priključenih pojedinaca, komercijalnih organizacija, vladinih tela i institucija, Internet može da istisne mnoge tradicionalne primarne tehnike prikupljanja podataka. Taj proces već je otpočeo. Ipak, na Internetu još postoje ozbiljni nedostaci koji ograničavaju njegovu primenu u tržišnim istraživanjima. Oni će vremenom biti otklonjeni i istraživačka industrija će zasigurno usvojiti Internet kao važnu istraživačku tehniku. Jedan od najvećih podsticaja da se ti problemi reše biće potreba za istinski globalnim istraživačkim tehnikama, da bi se zadovoljili zahtevi globalnog marketinga. Internet je, kao i telefon, sredstvo za globalizovanje prikupljanja podataka.