Konzumirano sematičko značenje
Keywords:
konzumerizam, semiotika, brend, reklama, identitet, entitetAbstract
Unutar savremenog društva postoje nizovi naslojenih značenja koji usmjeravaju intezitet želje za posjedovanjem unutar globalnog cjelokupnog konzumerizma. Unutar reklamnog procesa naslojavanje semantičkih referencijalnih odnosa namjerno proizvodi vizualno preopterećenje koje je na granici kiča, ali zadovoljava potrebu savremenog čovjeka za bjegom od stvarnosti.
Umjetnost nudi estetiziranu viziju života, reklama omogućuje ispunjenje lažnih vrijednosti bez akcije. Reklame nas ne navode da konzumiramo robu već da konzumiramo semiotsko značenje. Reklama je grupa posebnih odnosa između označenika (proizvoda) i označitelja (značenje proizvoda) kako bi se proizvod prodao kao i kulturno značenje i konotacije koje vežemo uz te proizvode.
Proces u kojem prepoznajemo sebe u poziciji subjekta kojem se neka reprezentacija nudi (obraća). Reklama nam govori posebnim akodom i traži od nas da se identificiramo.