MODELI ELEKTRONSKE TRGOVINE U RAZVIJENIM TRŽIŠNIM PRIVREDAMA
Keywords:
elektronska trgovina, Internet, web stranice, modeli elektronske trgovineAbstract
Upotreba informaciono-komunikacionih tehnologija prouzrokovala je nastanak novog tipa poslovanja. Internet, kao jedna od najvećih tvorevina dvadesetog stoljeća, mijenja svijet poslovanja. Promjene su postale svakodnevnost i ono što se činilo kao daleka budućnost, sada je realnost. Brzina, globalizacija, unapređivanje produktivnosti, borba za nove kupce i dioba znanja među organizacijama i institucijama u cilju ostvarivanja konkurentske prednosti predstavljaju osobine koje određuju savremeno poslovanje. Ono čemu danas teži svaka savremena kompanija jeste pridobijanje što većeg broja lojalnih potrošača, a to se ostvaruje povezivanjem podataka iz različitih izvora, njihovim pretvaranjem u korisne informacije koje su potrebne za mjerenje djelotvornosti njihovog e-poslovanja.
Za svaku veliku kompaniju brzina i kvalitet razmjene informacija predstavljaju veći profit, ali ponekad i opstanak na tržištu. Cilj ovog rada je upoznavanje sa pojmom e-trgovine, kao jednom od oblasti e-poslovanja, i njenim modelima. U radu su opisane prednosti ali i ograničenja iste, te modeli koji se najčešće koriste na tržištu. U radu su primijenjene različite naučne metode od kojih su najznačajnije: metoda analize, metoda sinteze, komparativna metoda i deskriptivna metoda.