REJTING DRUŠTVENE ODGOVORNOSTI PREDUZEĆA
Keywords:
društvena odgovornost preduzeća, preduzeće, rejtingAbstract
Dok se u svijetu preduzeća rangiraju na osnovu svoje društvene odgovornosti, veliki su izgledi da će u Bosni i Hercegovini društveno odgovorno poslovanje nametnuti nepripremljena borba preduzeća za opstanak. Društvena odgovornost preduzeća (u daljnjem tekstu DOP) je kompleksan i veoma širok pojam za koji još uvijek ne postoji jedinstveno shvatanje, niti postoji spisak aktivnosti i oblasti koje sadrži. Tako i postoji niz autora i organizacija koji različito definiraju društvenu odgovornost preduzeća. Ipak, zajednički predmet interesovanja jeste pozitivan uticaj preduzeća na društvo, te uloga privrede u održivom razvoju. Globalna ideja o odgovornom poslovanju i održivom razvoju prerasta u svjetski pokret, pa se sve češće nailazi na naslove tipa: „Svjetski pokret društveno odgovornog poslovanja“. Skandali Enron i Worldcom koji su se desili 2001. godine nametnuli su potrebu javnosti za mjerenjem i izvještavanjem ne samo finansijskih nego i „mekih“ performansi preduzeća, odnosno utvrđivanjem njegovog rejtinga društvene odgovornosti. DOP rejting može se defniratii kao rejting preduzeća u pogledu njegovog ekonomskog, ekološkog i socijalnog djelovanja. Budući da je riječ o relativno novom području istraživanja i primjene, cilj rada je upoznati uvaženi auditorij o pojmu i subjektima DOP rejtinga. Zbog kompleksnosti koja se ogleda u nepostojanju jedinstvenih kriterija i značaja primjene, u radu se analiziraju zajednički elementi utvrđivanja DOP rejtinga.